Méghogy a magyar nem szeret vezetni…
Jelentősen nőtt a hazai és nemzetközi autóértékesítés, a Magyar Biztosítók Szövetsége abban bízik, hogy ez kedvezően hat a casco-piacra is. Tavaly az alsó-középkategóriás autókat vitték leginkább, a népszerűségi lista élén pedig a Ford állt.
2016 első félévében Magyarországon 24,1 százalékkal nőtt az újonnan üzembe helyezett személygépkocsik száma az egy évvel korábbihoz képest. Az emelkedés feltehetően jótékony hatással van a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra és a casco-piacra is, mivel az új járművek eladásának bővülésével a finanszírozott autók száma is növekedhet. Tavaly a MABISZ szerint 821 ezer casco-t kötöttek meg a tulajdonosok, ennek ellenére hazánkban a járművek kevesebb, mint 18 százaléka rendelkezik biztosítással.
Bővült az európai autópiac is
A júliusi visszaesést követően augusztusban már ismét 10 százalékos növekedést mutatnak a számok éves szinten. Az ACEA európai szakmai szövetség ismertetett adatai alapján 819 126 új személygépkocsit helyeztek üzembe az Európai Unió tagállamaiban.
A főbb piacok közül Olaszországban 20,1 százalék, Spanyolországban 14,6 százalék, Németországban 8,3 százalék, Franciaországban 6,7 százalék, Nagy-Britanniában 3,3 százalék volt a növekedés.
Lelassult a használtautó-piac
Az év harmadik negyedévében mindössze 157 ezer használt személygépkocsi cserélt gazdát Magyarországon – derül ki a Használtautó.hu autós portál legfrissebb elemzéséből. A használtautó-piac csaknem 3 éve szinte töretlenül bővült, a portál előrejelzése szerint 2016 végére 620 ezer belföldi használtautó adásvétele zajlik le, ez 14 százalékkal haladja meg az előző évit.
A belföldi újautó-eladások 26 százalékkal nőnek majd idén, elérik a 97 ezer darabot. A használt személyautók importja 18 százalékkal 145 ezerre emelkedik 2016-ban. Az elemzés szerint a meghirdetett autók átlagára 1,808 millió forint volt a harmadik negyedévben, 74 százalékuk legalább 10 éves.
Márka szerint az első kilenc hónapban Opelból adták el a legtöbbet, ezt követte a Suzuki, a Volkswagen, a Ford, illetve a Renault. Ez az öt márka adta a teljes forgalom közel felét.
Suzuki – a mi autónk
Idén januárban a legkelendőbb autók listáját vezette. Éveken át letaszíthatatlan volt az eladási listák éléről a nép autója, a Suzuki Swift. Most azonban nem egy olcsó kiskocsiból adták el a legtöbbet, hanem egy valóságos divatterepjáró, a Suzuki Vitara vitte a prímet.
Ezek voltak a trendek tavaly
A 2015-ös év legnépszerűbb márkái: Ford (1866 jármű), Opel (1585), Skoda (1519), Volkswagen (1204), Suzuki (737). A második legnépszerűbb hazai jármű itthon készült.
Tavaly a legkelendőbbek az alsó-középkategóriás járművek voltak, ezek tették ki az eladások egyharmadát.
Top 20 új autó Magyarországon 2015-ben (az Autopro szerint):
- Skoda Octavia 1009 autó
- Suzuki Swift 479
- Ford Focus 403
- Opel Astra 372
- Volkswagen Golf 299
- Fiat 500 299
- Opel Corsa 288
- Opel Mokka 266
- Mercedes-Benz B 237
- Dacia Duster 228
- Skoda Rapid 223
- Fiat Ducato 218
- Ford Kuga 214
- Ford Transit 210
- Nissan Qashqai 203
- Suzuki SX4 S-Cross 197
- Ford Mondeo 167
- Volkswagen Passat 157
- Kia Cee’d 156
- Kia Sportage 154.
Szerző: bb
Forrás:
https://citynews.hu/2016/11/11/meghogy-a-magyar-nem-szeret-vezetni/https://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/10/autovasarlas2-1024x682.jpghttps://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/10/autovasarlas2-150x150.jpgBelföldautóvásárlás,autóvásárlási kedv,ford,magyar autópiac,opel,skoda,suzukiJelentősen nőtt a hazai és nemzetközi autóértékesítés, a Magyar Biztosítók Szövetsége abban bízik, hogy ez kedvezően hat a casco-piacra is. Tavaly az alsó-középkategóriás autókat vitték leginkább, a népszerűségi lista élén pedig a Ford állt. 2016 első félévében Magyarországon 24,1 százalékkal nőtt az újonnan üzembe helyezett személygépkocsik száma az egy...News CityCity Newsszerkesztoseg@citynews.huAdministratorCitynews
Vélemény, hozzászólás?