Alig másfél hónapja kezdte meg az éles üzemet a rendőrségi szupertraffi rendszer, máris zsíros összeget hozott a konyhára. Vajon meddig tart a fényes karrier? Milyen hamar kerülhetőek ki a telepített Védák által elkattintott szuper szelfik?

Április 5, 2016. Fekete nap az autósok életében. A közel 1 év alatt előkészített rendőrségi high tech traffik éles üzemre váltottak. Az ORFK szerint hasít a rendszer, a nemrégiben tartott sajtótájékoztató szerint, már közel 1 milliárd forintot hozott. Rögzített 29 ezer gyorshajtást, 116 esetben pedig azon is rajtakapta a figyelmetlen autósokat, hogy nem volt bekötve a biztonsági övük. Az országos hálózat tehát, úgy tűnik, nem is olyan lassan, de beváltja a hozzá fűzött reményeket. Kérdés, hogy az intelligens kamerahálózat visszatartó ereje is ilyen erős lesz e majd idővel?!

A szakértők szerint, a 365 telepített komplex ellenőrzési pont és a 160 mobil sebességmérő, ami 134 útszakaszon, 14,5 miliárdos EU-s támogatással valósult meg, nem biztos, hogy hosszútávon is profitábilis marad. Mivel a rendszer képes egyszerre többféle szabálysértést is figyelni (sebesség túllépés, tilos jelzésen történő áthaladás, záróvonal átlépés, biztonsági öv használat, autópálya leállósávra és buszsávra történő ráhajtás, behajtási tilalomra és kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok betartása) és elképesztő pontossággal dolgozik, kizárt, hogy bárki el tudja kerülni a bűntetést. Az autósok talán idővel egyre elővigyázatosabbak lesznek.

Az értesítések két adatfeldolgozó központba futnak be: a vásárosnaményi és a szombathelyi egységbe. Ha most nyugodtan hátradőlve azt hisszük, hogy minket aztán el nem kaphat…akkor halkan megsúgjuk, hogy a a véda nevű ellenőrző rendszer képes a lejárt műszaki vagy kötelező nélküliek büntetésére is.

Nyilván, egyéb, jól hangzó előnyei is vannak a szupertraffinak: tudnak például forgalmat számlálni és kiválóan bevethetőek körözött járművek megtalálására is. Alapvetően persze a közlekedésbiztonság javítása, a szabálykövető magatartás ellenőrzése és fenntartása a célja az Európában is egyedülálló rendszernek.

véda 2

A kamerák napi szinten közel 1 millió autót ellenőriznek. Az elkövett szabályszegések vaskos bírságait a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr főkaptiányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata postázza. A bűntetések 10 ezertől – 300 ezer forintig terjednek, attól függően, a figyelmetlen autósok egyszerre hány szabálytalanságot vétenek. A biztonsági öv elhagyása 10, 15, 20 ezerbe is kerülhet, annak függvényében, hogy lakott területen, azon kívül vagy autópályán kapják e el. Egy piros lámpa 50 ezret ér, a kihangosító nélküli telefonálás pedig 30-at. A legdurvább sokkot mégis a lejárt műszakival utazók élhetik meg: ezért a kihágásért 40, 50 vagy 60 ezer forintot is ki kell csengetni, az elszámolás alapja az, hogy mikor járt le a vizsga. (A teljes összegeket mindenki megtekintheti a Magyar Közlönyben.)

Azt mondják a Védát kivédeni nem lehet. Persze ez nem igaz. Az autósok egyrészt hamar megszokják majd a fix traffikat, másrészt pedig már most elérhetőek olyan blokkoló rendszerek, amelyek a legújabb szoftverek segítségével képesek kiütni a kamerákat.

Vigyázat! Intelligens barátaink olyat tudnak, amit mi nem: másodpercek töredéke alatt leolvassák az első és hátsó rendszámot is.

Hajrá kékek! Szorítsátok vissza 2050-ig nullára a közúti balesetek halálos áldozatainak számát.

Szerző: Kovács Eni

https://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/05/Unknown.jpeghttps://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/05/Unknown-150x150.jpegNews CityBelföldbírságok,gyorshajtás,rendőrségi ellenőrzés,traffipax,Véda rendszerAlig másfél hónapja kezdte meg az éles üzemet a rendőrségi szupertraffi rendszer, máris zsíros összeget hozott a konyhára. Vajon meddig tart a fényes karrier? Milyen hamar kerülhetőek ki a telepített Védák által elkattintott szuper szelfik? Április 5, 2016. Fekete nap az autósok életében. A közel 1 év alatt előkészített rendőrségi...