A Facebook info-trükkjei
Közösségi média. Fotókon, és félvállról elejtett mondatokkal pakoljuk ki életünk bizonyos részleteit a Facebookra, Twitterre, Instagramra, és így tovább. Nem is olyan régen a Zuckerberg univerzum új lakókkal örvendeztetett meg minket, felhasználókat.
A sok éves fejlesztés és felmérés meghozta gyümölcsét, ami az üzenőfalunkon zajló kommunikációt illeti. Most már úgynevezett reakciógombokkal is kinyilváníthatjuk véleményünket egy-egy poszt alatt. Nem, még mindig nem hurroghatjuk le kedvenc ismerőseink és belájkolt celebeink legújabb outfitjét, vagy ezredik babás fotóját, ennyire azért nem bátrak a Facebook birodalomban. Világszerte rengeteg felhasználó fakadt ki ezzel kapcsolatban, olyanokkal hogy „tök jó, köszi, de mi csak egy nem tetszik gombot akartunk”. Ne legyünk telhetetlenek, kaptunk cserébe Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú és Dühítő gombokat a snassz Tetszik mellé. Persze ez olyan, mintha karácsonyra kérnék egy fitness bérletet, és a fa alatt két súlyzót találnék egy Rubint Réka dvd-hez kötözve… Na, de miért pont ezek a hangulatjelek kerültek fel a palettára, és mi a céljuk velük? Véletlenül se higgyük azt, hogy pusztán jófejségből kaptuk az új gombokat, ne legyünk amolyan Audrey Hepburn-féle naiv karakter a… az összes filmjében.
Szóval a Facebook csapat és az ő informálódásaik. A képlet egyszerű. Eddig kénytelenek voltak a lájkjainkra támaszkodni, hogy az üzenőfalunk tartalma és az itt-ott felbukkanó hirdetések személyre szabottan jelenjenek meg, mostantól azonban a posztokra adott visszajelzések alapján a jövőben még ennél is könnyebben tudják kiszolgálni a kedves látogató igényeit. Ne csodálkozzunk, ha egy nap 10 perc lefelé görgetés után még mindig csak ubis-macskás videókat találunk, sehol egy ismerős.
A felkínált hat reakciójel pedig egyszerű felmérések alapján jött létre, illetve fontos volt az is, hogy a kezelő rendszer algoritmusa könnyen tudja értelmezni őket, az említett információnyerés végett.
A teljesség igény nélkül persze, hiszen a „nem tetszik”, vagy a „hányok tőle” visszacsatolás sajnos nem opció, és Zuckerberg elmondása szerint nem is lesz az, mert túl durva, és túl negatív tartalommal bírnak. Nos, ez a kijelentés roppant paradox, hiszen a Facebook már önmagában is bőven durva és negatív, és létrehozásával – a sok előny mellett – emberek millióit (2015-ben már másfél milliárdan voltunk) tette kiszolgáltatottá. De ez csak az én szerény véleményem.
Szalai Johanna
https://citynews.hu/2016/03/13/a-facebook-info-trukkjei/https://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/03/facebook_4.jpghttps://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/03/facebook_4-150x150.jpgSzínesemotikon,facebook,hangulatjel,hírek,like,reakciógomb,smiley,ZuckerbergKözösségi média. Fotókon, és félvállról elejtett mondatokkal pakoljuk ki életünk bizonyos részleteit a Facebookra, Twitterre, Instagramra, és így tovább. Nem is olyan régen a Zuckerberg univerzum új lakókkal örvendeztetett meg minket, felhasználókat. A sok éves fejlesztés és felmérés meghozta gyümölcsét, ami az üzenőfalunkon zajló kommunikációt illeti. Most már úgynevezett reakciógombokkal...News CityCity Newsszerkesztoseg@citynews.huAdministratorCitynews
Vélemény, hozzászólás?