Itt az idő, a nyár az egészséges ételek szezonja, tele van minden friss gyümölccsel és zöldséggel. De vigyázz, ugyan is, ha nem figyelsz oda a mennyiségre, akkor könnyen előfordulhat, hogy nem csak élményekkel, hanem pár kilóval is gazdagabb leszel. Íme, pár tipp, hogy hogyan kerülheted el az elhízást!  

1, Citromos grillezett csirkemell friss salátával
Fél kiló csirke- vagy pulykamellre lesz szükséged és persze egy grillezőre. Nyáron a szabadba sütni eléggé hangulatos dolog, így javasoljuk, hogy ott próbáld ki. A vékonyra vágott húsokat kicsit kiklopfolt állapotban beborsozzuk és sózzuk, majd vékonyan megkenjük olíva olajjal és egy kis citromlével. Míg a hús a grillezőn sül, addig készíthetünk hozzá egy könnyű salátát, szigorúan friss hozzávalókkal.
2, Resztelt máj
A resztelt máj lehet egy igazi romantikus vacsorai menü is, mert tökéletesen illik hozzá a vörös bor. Egy kis gyertya az asztalra és máris meg van a körítés. Nade, hogyan is csináljuk meg a tökéletes, nem hizlaló ételt? Aprítsuk fel a vöröshagymát, majd a felhevített olajban pirítsuk meg, ezután tegyük rá a megmosott, vékonyabb csíkokra vágott májat. Állandó forgatás mellett, fűszerezzük. (Pirospaprika, bors, majoránna- ízlés szerint.) 2-3 perc alatt kész is.
A máj elkészítésétől sokan félnek, hiszen egy pillanat alatt megkeményedhet. Ezt a baklövést úgy kerülhetjük el, ha nem sózzuk meg, csak tálalásnál.

3, Cukkini Tortilla
A tortilla egyik legrosszabb tulajdonsága, hogy törik, morzsál. Viszont a cukkíniből készült tortilla lap nem törik, sőt hajlítható és ezek mellett maximálisan diétás!
A cukkinit lereszeljük, úgy, hogy a végeit levágtuk, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót: a sajtot, tojást, 1 evőkanál szezámlisztet, egy kis útifűmaghéjt és egy teáskanál sót. Ezt jól összekeverjük, miközben a sütőt már 220°-on melegítjük. A sütőpapírra 24 cm átmérőjű kört rajzolunk. A cukkini masszát a kör vonalain belül fél centi vastagon szétkentjük és mehet is be a sütőbe.  Ha kész, óvatosan lehúzzuk a sütőpapírról és azonnal tölthető csirkehússal, zöldségekkel, pesztóval, tonhallal vagy bármivel, ami diétás.
Ezek a diétás ételek kalóriaszegények. Nem tartalmaznak számottevő szénhidrátot. Csupán csak fehérjében és rostokban gazdag mind, így gondoskodnak a jó emésztésről és közérzetről.

Jó étvágyat!

Szerző : MZs

 

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2018/07/belly-2354_1920-1024x683.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2018/07/belly-2354_1920-150x150.jpgNews CityÉletmóddiáta,egészség,ételItt az idő, a nyár az egészséges ételek szezonja, tele van minden friss gyümölccsel és zöldséggel. De vigyázz, ugyan is, ha nem figyelsz oda a mennyiségre, akkor könnyen előfordulhat, hogy nem csak élményekkel, hanem pár kilóval is gazdagabb leszel. Íme, pár tipp, hogy hogyan kerülheted el az elhízást!   1,...