Az összes mozgásforma arra tanít minket, hogyan legyünk kitartók, elszántak. A versenyszellem kialakítása, a félelem legyőzése, a célok elérése mind-mind hozzátartozik a sportokhoz. Vannak szellemi és kifejezetten csak fizikai sportok, egy sportág azonban kifejezetten előnyösen ötvözi ezt a kettő jellemzőt: ez pedig a műugrás.  

 

De mi is az a műugrás?

Művészi ugrást jelent, mely abból áll, hogy különféle magasságokból ugranak a sportolók a vízbe és a levegőben mindenféle gyakorlatot mutatnak be. A műugrás 1 és 3 méterről történik. Az ennél magasabb ugrásokat, már toronyugrásnak hívják. Ezek 5, 7.5 és 10 méteres magasságok. A vízi edzések mellett a tornatermi edzések is fontosak! Itt tudják előre begyakorolni a sportolók a mozdulatokat, hogy majd a vízben tökéletesen menjenek az ugrások. Talajgyakorlatok, gumiasztal és szivacsgödör is segíti a felkészülésben a műugrókat.

Jelenleg sajnos csak Budapesten van lehetőség a műugrásraMagyarországon. A Vizes VB helyszíneként felépített Duna Arénában, már felújított körülmények között ugrálhatnak az edzeni akarók.28832407_1288558481246001_1970831544_n

Melyek is a jótékony hatásai ennek a sportnak?

  1. Rendkívül családias a légkör. Az edzők fantasztikusak, kedvesek és vérpofik! Mindenki azért dolgozik, hogy minél jobb eredményeket érjenek el az ugrók és az edzések jó hangulatban teljenek.
  1. Ehhez a sporthoz mindig ott kell lenni fejben! Nem szabad elkalandozni, mert baleset is lehet belőle. Megtanít a koncentrációra, hogy mindig mindenre odafigyelj, összerakd fejben, mit is fogsz ugrani és ehhez mi szükséges. Ez az összpontosítás a későbbiekben, például a munkában is jól jöhet!
  1. Ez leginkább egyéni sport, mert egy ember áll a deszka/ torony végén, de vannak úgynevezett szinkron számok is, amikor egyszerre két ember ugrik két külön deszkáról. Rendkívül látványos, mikor egyszerre ketten ugyanazt a mozgást csinálják! Itt viszont nem csak a saját ugrásodra kell figyelned, hanem arra is, hogy szinkronban csináld a partnereddel!
  1. Világjárás. Ha tehetséges valaki és szépen fejlődik, akkor sok külföldi országba eljuthat versenyekre. Ausztria, Svédország, Csehország, Horvátország, csak hogy párat említsek. Igaz itt főleg a versenyzésről szól minden, de azért marad pár óra városnézésre is! Ráadásul megismerhetsz más országokból induló sportolókat is, így a külföldi kapcsolataidat szuper jól építheted.
  1. A műugrás karban tart szellemileg és fizikailag is! Az állóképességet fejleszti, és minden egyes izmot megmozgat. Ha nem vagy hajlékony az sem kizáró ok! Folyamatos lazítások során ezt is el lehet érni!
  1. Ha néztél már TV-ben műugrást, biztos ámulva figyelted miféle pörgéseket, csavarokat csinálnak a levegőben az ugrók! Nem kell ezeket csak nézned, te is elsajátíthatod! Izgalmasabbnál izgalmasabb feladatok vannak, amiket a kellő kitartással és gyakorlással mindenki megtanulhat. Persze vannak esések is, amikor fáj az ugrás vége, de ezek teljesen elhanyagolhatók az érzéshez képest, amikor a levegőben csinálsz egy gyakorlatot!
  1. Utolsó sorban pedig, gondolj arra, hogy ki ne szeretne jó testű nőket vagy férfiakat nézni fürdőruhában?

 

Szerző: Zsidákovits Dóra

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2018/03/cliff-jump-491430_960_720.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2018/03/cliff-jump-491430_960_720-150x150.jpgNews CityÉletmódegészség,műugrás,sportAz összes mozgásforma arra tanít minket, hogyan legyünk kitartók, elszántak. A versenyszellem kialakítása, a félelem legyőzése, a célok elérése mind-mind hozzátartozik a sportokhoz. Vannak szellemi és kifejezetten csak fizikai sportok, egy sportág azonban kifejezetten előnyösen ötvözi ezt a kettő jellemzőt: ez pedig a műugrás.     De mi is az a...