Szervezetünk vitamin- és ásványianyag-igénye folyamatosan változik, ezért nem mindegy mit szedünk az idő múlásával. Minden korosztálynak más és más mennyiségre van szüksége. 50 éves kor fölött például a szervezet már csak extra támogatás mellett tud egészségesen működni. Összeszedtük, mit érdemes ebben a korban fogyasztani.

50 éves kor felett különösen fontos a D-vitamin pótlása. Olyan betegségek kialakulásának esélyét is csökkenti, mint például a Parkinson-kór, de megfelelő D-vitamin szint mellett kevesebb eséllyel alakul ki cukor-és szívbetegség, szklerózis multiplex és mellrák.

Ha a szervezet tápanyag-felszívó képessége nem megfelelő, akkor esélyes, hogy B12-vitamin hiányban szenvedünk. Ez főleg idősebb korban gyakori, amikor a gyomrunkban egyre kevesebb gyomorsav termelődik, így szerveztünk kevesebb B12-vitamint tud kinyerni az elfogyasztott élelmiszerekből.

Nőként különösen fontos, hogy elegendő legyen a napi magnézium-bevitel. Ennek hiányában ugyanis több mint 300 testi funkciónk nem működik megfelelően.

cink a szénhidrát-anyagcsere és a vércukorszint egyensúlyának fenntartásáért felel, túlzott mennyiségben azonban gyengíti a védekező rendszerünket.

Ahogy öregszünk, úgy csökken a szervezetünkben lévő kalcium mennyisége, ilyenkor a testünk máshonnét „veszi el” a szükséges mennyiséget, mint például a csontoktól. Ezért ha a veszteség már kritikus, a csontjaink és fogaink kezdenek el gyengülni, ami súlyos esetben csontritkuláshoz is vezethet. Pótlása azonban nem csak ezért fontos: a kalcium hozzájárul az idegek és izmok ingerelhetőségéhez, és az izom-összehúzódásban, a véralvadásban is szerepet játszik.

Az E-vitamin védelmet nyújt a szív-és érrendszeri megbetegedések ellen, és az öregedést is lassíthatja. Ezért elengedhetetlen a pótlása 50 éves kor felett.

Bár a foszfor kis mennyiségben van jelen a szervezetben, mégis nagyon nagy szükség van rá ebben a korban. Részt vesz a fogak és a csontok egészséges és erős felépítésében, az idegrendszer normális működésében, a fehérje-, szénhidrát-, zsíranyagcserében, és az enzimek működésében is.

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/12/vitamin-3.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/12/vitamin-3-150x150.jpgNews CityEgészség50+,idős szervezet,időskori vitaminok,vitaminok,vitaminpótlásSzervezetünk vitamin- és ásványianyag-igénye folyamatosan változik, ezért nem mindegy mit szedünk az idő múlásával. Minden korosztálynak más és más mennyiségre van szüksége. 50 éves kor fölött például a szervezet már csak extra támogatás mellett tud egészségesen működni. Összeszedtük, mit érdemes ebben a korban fogyasztani. 50 éves kor felett különösen fontos...