A csodás őszi napsütésben, ha van rá alkalmunk inkább a szabadtéri edzéseket részesítsük előnyben. Mindegy, hogy futni, biciklizni, sétálni van-e kedvünk, a bemelegítés és a nyújtás elengedhetetlen, mielőtt nekikezdünk a tréningnek.

Az edzés előtti bemelegítés ugyanis felkészíti a testet a mozgásra, fizikailag és lelkileg segít ráhangolódni az edzésre. Megmozgatja a merev izmokat csökkentve a sérülésveszélyt. Ennek elhagyása könnyen keringési rendellenességekhez, vagy izomsérülésekhez vezethet. Minden esetben legalább 5-10 percet szánjunk ezekre a gyakorlatokra. Összeszedtünk néhány mozdulatsort, ezeket végezzük edzés előtt a szabadban, friss levegőn.

Például egy vastag ággal rendelkező fára kapaszkodjunk fel erősen, és engedjük el a lábunkkal a talajt. Törzsünk legyen egy síkban és tartsuk egyenesen a testünket. Ez a fajta nyújtás a gerincnek is jót tesz, távolítja a csigolyákat, megnyújtja a kar és a váll izmait is.

Ugyanebben a pozícióban kulcsoljuk át a kezünket az ág körül, felemelve a behajlított térdünket csavarjuk el a törzsünket jobbra, majd balra. Figyeljünk rá, hogy a medencénk és a törzsünk egy síkban maradjon most is.

Jönnek a lábemelések! Emeljük mellső középtartásba az egyik karunkat, és a csípőnk vonaláig behajlított másik lábunkat, ezeket apró szökellések mellett cserélgessük.

Váltsunk oldalsó középtartásba, zárjuk össze a térdünket és ugráskor a karokat behajlítva csavarjuk őket jobbra, miközben a behajlított lábunkat balra csavarjuk. Ellentétes oldalra ismételjük meg a feladatot. A gyakorlat megmozgatja a derék, a csípő, a térd és a boka ízületeit.

Vállszélességű terpeszben tegyük a karunkat a csípőnkre, húzzuk be a hasunkat, majd végezzünk el néhány törzskörzést. Fontos, hogy felegyenesedéskor ne dőljünk hátra, hogy ne a csigolyánkat terheljük. Arra is figyeljünk, hogy a medencénk ne mozduljon el!

A bemelegítés végén is elengedhetetlen néhány rövid nyújtás. Elsőként a farizmokat érdemes megmozgatni különböző feladatok elvégzésével. Majd folytassuk a comb izmainak, és végül a vádli megnyújtásával.

Szerző: bb

Forrás:

http://www.life.hu/

 

 

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/10/bemelegítés-3-1024x538.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/10/bemelegítés-3-150x150.jpgNews CityEgészségbemelegítés,sérülések elkerülése,sportA csodás őszi napsütésben, ha van rá alkalmunk inkább a szabadtéri edzéseket részesítsük előnyben. Mindegy, hogy futni, biciklizni, sétálni van-e kedvünk, a bemelegítés és a nyújtás elengedhetetlen, mielőtt nekikezdünk a tréningnek. Az edzés előtti bemelegítés ugyanis felkészíti a testet a mozgásra, fizikailag és lelkileg segít ráhangolódni az edzésre. Megmozgatja...