A sokadik eszközt próbálja meg bevetni a Facebook az álhírek ellen a tavalyi amerikai választások óta, amikor is felmerült, hogy a közösségi oldalon terjedő tartalmak befolyásolták az eredményeket. A cég a jövőben megvonja azoktól a hirdetési lehetőséget, akik rendszeresen osztanak meg a külső szakértők által álhírnek jelölt tartalmakat.

Azt már korábban bejelentette a kék óriás, hogy a külső ellenőrző bizottságok által „vitatottnak” jelölt hírek terjesztéséhez nem lehet hirdetést kapcsolni. A tapasztalat szerint ugyanis általában az álhíroldalak arra építik üzleti modelljüket, hogy a Facebookon megtévesztő címmel osztanak meg hirdetett tartalmakat, majd a felhasználók egy reklámokkal teli oldalra érkeznek.

A világ egyik vezető technológiai cége több különböző területen igyekszik küzdeni a megtévesztő hírekkel – legalábbis a saját bevallása szerint. Ennek egyik eleme a hirdetések fékezésével az álhír-készítés „gazdasági ösztönző erejének” rombolása. A most vezetett hirdetési tilalom alól ki lehet kerülni, ennek pontos leírását a közlemény nem részletezi. Minden bizonnyal úgy lesz, hogy ha az oldalak abbahagyják az álhírek megosztását, akkor újra esélyesekké válhatnak arra, hogy hirdetéseket futtassanak.

Egy másik terület olyan belső kódsorok fejlesztésére vonatkozik, amelyek gátolják az álhírek terjedését, ilyen például a vitatott cikkek hátrébb sorolása a hírfolyamban vagy a felhasználói álhír-jelölések bevezetése. A harmadik terület talán a legösszetettebb, amikor is a Facebook a felhasználóknak szeretne kiterjedtebb és komplexebb tájékozódási lehetőségeket adni. Például mikor álhírekkel szembesülünk az oldalon, a link mellett hasonló témában más ajánlott linkek is megjelennek, olyanok is, amelyek adott esetben ellentmondanak az eredeti bejegyzés tartalmának. Ezek a lépések még mindig jelentik a harc végét, mindhárom területen még további fejlesztések várhatóak – zárul a Facebook közleménye.

 

Forrás: Facebook.com

Szerző: Sarnyai Tibor

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/09/facebook-1.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/09/facebook-1-150x150.jpgNews CityNagyvilágálhírek az interneten,facebook,social media hírekA sokadik eszközt próbálja meg bevetni a Facebook az álhírek ellen a tavalyi amerikai választások óta, amikor is felmerült, hogy a közösségi oldalon terjedő tartalmak befolyásolták az eredményeket. A cég a jövőben megvonja azoktól a hirdetési lehetőséget, akik rendszeresen osztanak meg a külső szakértők által álhírnek jelölt tartalmakat. Azt már...