Közhelyszámba megy, hogy akkor lesz a gyerekből sikeres felnőtt, ha az akadémikus műveltség mellett olyan hétköznapi ismereteket is elsajátít, amelyeket a való életben kamatoztathat. Nagyszerű, hogy már nyolcadikban foglalkoznak a diákok halmazelmélettel és vektorokkal, de mi a helyzet az igazi pénzügyekkel?

Ahhoz, hogy olyan felnőtt váljon belőlük, aki előre nem látható kiadásokra is képes félretenni pénzt, megfontolja a kiadásait, ésszel költekezik, napi szinten kellene a pénzzel foglalkozniuk. Ennek messzire mutató hatásai lennének – íme, egy hétköznapi eset: a tartalék teszi lehetővé, hogy a fájós fogát ne kihúzassa valaki ingyen az SZTK-ban, hanem a fizetős rendelésen kezeltesse.

A pénzügyi oktatás része lehet, hogy miként kell az igényeknek megfelelő bankszámlát választani, interneten utalni, hitelszámlát nyitni, csoportos beszedést engedélyezni, adóbevallást kitölteni, és kisvállalkozói gazdasági ismereteket is tanulhatnának középiskolás szinten.

Elképesztően kiszolgáltatottak a magyar középiskolások, legalábbis ez derült ki egy nagyobb felmérésből. Ebben több mint ezer 16-18 év közti magyar diákot kérdezett meg reprezentatív módon a GfK.

Ebből egyrészt az derült ki, hogy a diákok pénzügyi ismeretei nagyon alacsony szinten állnak. A megkérdezettek közel egyharmada nem ismert olyan pénzügyi alapfogalmakat, mint a törlesztőrészlet, futamidő vagy a THM. A középiskola vége felé 57 százalékuk volt képes helyesen kamatot számolni, az inflációval kapcsolatos kérdésre 43 százalékuk tudott jól válaszolni. Összességében a megkérdezettek csupán 31 százaléka adott jó választ a pénzügyi kompetenciát mérő kérdések legalább felére. Az átlagnál sokkal nagyobb arányban teljesítettek jól a pénzügyi képzésben résztvevő tanulók (51 százalékkal), illetve azok, akiknek a szülei szellemi munkát végeznek (43 százalékkal).

Szerző: Sarnyai Tibor

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/05/családi-pénzügyek-2.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/05/családi-pénzügyek-2-150x150.jpgNews CityBelföldcsaládi pénzügyek,fiatalok oktatása,fiatalok pénzügyi oktatása,gazdasági ismeretek,pénzügyek,pénzügyi ismeretekKözhelyszámba megy, hogy akkor lesz a gyerekből sikeres felnőtt, ha az akadémikus műveltség mellett olyan hétköznapi ismereteket is elsajátít, amelyeket a való életben kamatoztathat. Nagyszerű, hogy már nyolcadikban foglalkoznak a diákok halmazelmélettel és vektorokkal, de mi a helyzet az igazi pénzügyekkel? Ahhoz, hogy olyan felnőtt váljon belőlük, aki előre nem...