A hazai háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait összesítő adatok azt mutatják, hogy húsvéti édességet még az általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkezők is vásárolnak – főleg hipermarketekben.

A húsvéti ünnepkörhöz szorosan hozzátartozik a csokitojás is mint termékenységi szimbólum. A magyar háztartások közül legtöbben – a háztartások mintegy harmada – továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat vásárol. Valamivel kisebb arányuk – kevesebb, mint egyötödük – vásárol húsvéti ajándékcsomagot, illetve meglepetést tartalmazó tojásokat. Minden második háztartás jellemzően 2–3 vásárlás alkalmával szerzi be az ünnepeken elfogyasztott húsvéti csokoládéfigurákat vagy ajándékcsomagokat.

A háztartások húsvéti édességekre legtöbbet hipermarketben költenek: a húsvéti csomagok esetében a csatorna forgalmi részesedése 36 százalék, míg a csokoládéfigurák esetében 44 százalék. A húsvéti csomagok forgalmában a hipermarket csatorna mellett a diszkontok részesedése is igen jelentős, a két csatorna együttesen a forgalom 70 százalékát adja.

A hagyomány szerint húsvét szombat estéjén véget ér a böjti időszak, amely után ilyenkor szokás ismét húst enni, többnyire sonka formájában. A sonka mellé főtt tojás dukál, a vacsorát friss tavaszi zöldségek egészítik ki. Nem csoda, hogy ezen másik slágerterméke a sonka. A háztartások teljes éves fogyasztásicikk-kiadásaiknak 8 százalékát költik el feldolgozott húskészítményekre, összesen több mint 230 milliárd forintot. A feldolgozott húskészítmények piacából 6 százalékkal részesedik a sonka. A sonkavásárlási csúcsidőszak egyértelműen a húsvét: az előző évben március-április során vásárolták meg a családok a teljes éves eladott mennyiség több mint felét. A háztartások több mint kétharmadának a kosarába kerül sonka az év során legalább egyszer, azonban a tavasz első két hónapjában érzékelhetően megugrik, közel duplájára bővül a vásárlók száma egy átlagos hónaphoz képest.

Szerző: Sarnyai Tibor

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/04/húsvét.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/04/húsvét-150x150.jpgNews CityBelföldhipermarketek húsvétkor,Húsvét,húsvéti nyúl,húsvéti szokások,magyarok húsvéti szokásai,nagyböjtA hazai háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait összesítő adatok azt mutatják, hogy húsvéti édességet még az általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkezők is vásárolnak – főleg hipermarketekben. A húsvéti ünnepkörhöz szorosan hozzátartozik a csokitojás is mint termékenységi szimbólum. A magyar háztartások közül legtöbben – a háztartások mintegy harmada – továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat...