Pamkutya, Hollywood Hírügynökség, Lina és Panni, TheVR, Dancsó Péter – ezek a nevek elsősorban a fiataloknak mondhatnak bármit. Hogy mi a közös bennük? Szinte mindannyian meghódították a YouTube-ot. 

Már a 2000-es évek elején új médium született: a videoblog, másnéven vlog. Az elmúlt több mint tíz év során pedig egyre népszerűbbek és divatosabbak lettek a világon. A fiatalok körében gyorsan terjednek, naponta, óránként jelenik meg egy-egy új csatorna a YouTube-on.

Ma már szinte bárki készíthet ilyet, nem kell hozzá más, mint egy kamera és persze internet. Amatőr felvételek, tanácsok és tippek, vélemények és kritikák a nagyvilágról. Nem kell szaktekintélynek lenni, elég, ha jó „beszélőkéje” van valakinek. Leginkább átlagos fiatalok osztják meg gondolataikat a neten, és ha jól csinálják, sok-sok követőre tehetnek szert. A könnyen szerzett hírnév csábító, hiszen nincs igazán konkurencia: a neten mindenki elfér. Csupán a nézettség és a követők száma számít.

A filmeké a főszerep

A legnézettebbek a filmes kritikákat megfogalmazók. Hazánkban az egyik legkedveltebb csatorna Szirma Gergő Hollywood Hírügynöksége. Több százezer feliratkozóval és több millió megtekintéssel. A HH nemcsak filmeket elemez, hanem a világ dolgairól is elmélkedik a mozifilmek kapcsán.

Ugyancsak filmes témával foglalkozik Dancsó Péter Videómánia csatornája is. Itt a videókban a humoré a főszerep, klasszikusokat, kasszasikereket boncolgat és kritizál.

Paródiák a zene világából

Zeneparódiákkal vált ismertté két fiatal srác és Pam nevű kutyájuk. Ők is többszázezres követőtáborra tettek már szert hihetetlen kreativitásukkal. Külön zenei alapot és hozzá klipet is gyártanak.

Kütyük és játékok

A TheVR youtube csatorna rövid idő alatt látványos sikert aratott a nézők között. Tavaly nyáron a harmadik legnézettebb hazai vlog is volt. A két srácot, Fábián Istvánt és Komzsik Jánost a kütyümániájuk hozta össze. Népszerűségük titka, hogy a videók szó szerint a közönségnek készülnek. A fiúk azokat a játékokat játsszák, amik a nézőiket érdeklik, ez alapján válogatják össze a tartalmat.

Minecraft és gameplay témában az egyik legnépszerűbb magyar vlog a GoodLike és a zsDav. Videojátékokról szól mindkettő. Mivel a célközönség nagyon szűk réteg, ezért kisebb a nézettségük, de így is több százezerre rúg a feliratkozók száma.

Divatról lányoknak

Két fiatal lány, három évvel ezelőtt indította el Lina és Panni névre hallgató youtube csatornájukat. Legfőbb témájukként a lifestyle-t jelölték meg, de a lookbook es haul videóikon keresztül a divatot is beépítették a mondandójuk közé. Bár még nem rendelkeznek több százezres követőtáborral, így is nagy lépés, hogy harcba szálltak az F&F és Joy az év Divatbloggere 2016 versenyen.

A főként lányoknak szóló vlogokon elsősorban divattanácsokkal, smink- és frizuraötletekkel szolgálnak, a magyar nyelvűek közül a legnépszerűbbek közé tartozik gabifrizurái is.

Szerző: bb

Forrás:

http://www.nlcafe.hu/

http://youtube.blog.hu/

http://archivum.vasarnap.ujszo.com/

http://24.hu/tech/

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/01/vlogger-1.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2017/01/vlogger-1-150x150.jpgNews CityKultúramagyar vlogger,online blog,vlog,vlogger,youtube,youtube sztárPamkutya, Hollywood Hírügynökség, Lina és Panni, TheVR, Dancsó Péter – ezek a nevek elsősorban a fiataloknak mondhatnak bármit. Hogy mi a közös bennük? Szinte mindannyian meghódították a YouTube-ot.  Már a 2000-es évek elején új médium született: a videoblog, másnéven vlog. Az elmúlt több mint tíz év során pedig egyre népszerűbbek...