A nagy családi összetartások és zabálások után sokan döntenek majd úgy, hogy életmódot váltanak. Nekik is érdemes megfontolni, hogy napi rendszerességgel úszni kezdjenek. Az úszás élettani hatásai a legkedvezőbbek a sportágak között. Az úszás sem nemhez, sem korhoz, sem edzettségi állapothoz nem köthető – egyöntetűen ajánlott mindenki számára. Ráadásul szervezetünk 500-700 kalóriát éget el óránként úszás közben.

A futáshoz vagy a kerékpározáshoz hasonlóan az úszás is egy állóképességi sport, mégis sok dologban különbözik. Az úszás az edzőteremben végzett testmozgásnál tucatszor hatásosabb, mert megmozgatja a test összes belső izmát, emellett fejleszti az állóképességet és növeli a mozgékonyságot is. Úszásnál egy dolog kiemelt, mégpedig a helyes légzés. Ez ugyanis az egyetlen sport, amely légzésszabályozásra kényszerít – így általa a légzőrendszer is fejlődik. Emiatt asztmás betegek számára a tünetek enyhítésére ajánlott.

Ez a fajta sport fejleszti és gyorsítja az anyagcserét, a szív-és érrendszer működését képes pozitívan befolyásolni, így javul a szövetek és sejtek oxigén-ellátása. Úszás során nyúlnak az izmok, és még a gerincnek is stabilitást biztosít. Csontritkulás esetén az úszás javítja az ideg-izom koordinációt, segít megelőzni a csonttöréseket. A hab a tortán? Nos, az az, hogy a sportsérülések valószínűsége elenyésző!

Az úszás nem csak felnőtteknek, hanem egészen fiatal kortól ajánlott. A gyerekeknek valószínűleg még kevés rossz tapasztalatuk vagy emlékük van a vízzel kapcsoltban, ezért az hozzáállásuk könnyen formálható. A gyereksportként elkezdett rendszeres úszás hatásai révén megelőzhetők az ülő életmód okozta negatív hatások, mint például a gerincferdülés és a rossz testtartás. Emellett az úszás segít a harmonikus izomzat, hajlékonyság és a megfelelő keringési rendszer kialakulásában.

Az sem elhanyagolható, hogy ez a sport lehet változatos. Minden fajtája más egy kicsit és más hatással is van a szervezetre. A gyorsúszásnak jótékony hatása van a belső szervekre, a fenékre és a vállakra. Átlagosan 206 kalóriát pusztítunk el vele 30 perc alatt. A hátúszás a leghatékonyabb edzés az egyenes és az összetett hasizmokra. Átlagosan 206 kalória tűnik el vele 30 perc alatt, normál tempóval. Mellúszással hamar látható eredményeket érhetünk el a fenék, a térdek és a végtagok terén. Átlagosan 295 kalóriát tudunk vele elégetni 30 perc alatt, normál tempó mellett. A pillangóúszás kiemelkedő hatással van a belső szervekre, a vállakra és a hátra. Átlagosan 324 kalóriát égethetünk el vele 30 perc alatt, normális tempó mellett.

Van még kérdés? Irány az uszoda!

Szerző: Sarnyai Tibor

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/12/úszás4.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/12/úszás4-150x150.jpgNews CityEgészségegészség,immunrendszer erősítés,izomzat erősítés,legjobb sport,mozgékonyság,sport,stabilitás,úszásA nagy családi összetartások és zabálások után sokan döntenek majd úgy, hogy életmódot váltanak. Nekik is érdemes megfontolni, hogy napi rendszerességgel úszni kezdjenek. Az úszás élettani hatásai a legkedvezőbbek a sportágak között. Az úszás sem nemhez, sem korhoz, sem edzettségi állapothoz nem köthető – egyöntetűen ajánlott mindenki számára. Ráadásul...