Jótékonykodni manapság már trendi. Sokakat azonban visszatart, hogy körülményes a megfelelő szervezet kiválasztása, macerával jár a banki átutalás, és olykor nehézkes az ügyintézés is.

Három magyar fiatal egészen új perspektívát teremtett a jótékonykodásnak hazánkban: sörözéssel lehet adományozni. Megalkották a SHARE-t, a közösségi sörmárkát, amelynek megvásárlásával civil egyesületeket, alapítványokat lehet támogatni.

Az ötlet másfél éve pattant ki Alvégi Lóci fejéből Berlinben, ahol megitta első jótékony serét. Hazatérve két barátjával, Ádám Istvánnal és Káldi Mártonnal, vágott bele a szervezésbe és idén szeptember 24-én, a Fenntarthatósági napon elindult a magyar sörmárka.

A fiatalok nem készítettek piackutatás, csupán a barátainkon „mérték le” az elképzelés erejét. A visszajelzések egyelőre pozitívak, hiszen hazánkban az emberek ki vannak éhezve a jótékonykodásra, ez pedig egy igen könnyű módja a segítségnyújtásnak.

Az új sörmárka teljes profitját jótékony célra fordítják. Hat alapvető területet jelöltek ki, a sport és egészségügy, kultúra és művészet, tudomány és oktatás, környezetvédelem, szociális ügyek mellett kiemelt szerepet kap az alkoholizmus és az addikció elleni küzdelem. Mivel alkoholt forgalmaznak és sörrel foglalkoznak, kiemelt szerepet szánnak a támogatásokból ez utóbbi területnek. A szervezetnek nem célja, hogy alkoholfogyasztásra ösztönözzék az embereket, de ha már valaki úgyis iszik, közben legalább jó ügyeket is szolgálhat. Az induló két termék közül – később a kínálat még bővülni fog – nem véletlen, hogy az egyik alkoholmentes sör.

A szervezetek kiválasztása a területhez választott nagykövet feladata lesz, de természetesen bárki ajánlhat alapítványt. Nagyjából három nagykövet kiléte tűnik már biztosnak, az egyik ebből Kovács Patrícia, aki a kultúra és a művészet felelőse. A többi nagykövet személyét még titok fedi, de hamarosan őket is bejelentik a közösségi médiában.

Mivel az alkoholizmus elleni harcban Magyarországon kevés civil szervezet vesz részt, ezért a befolyt összegből ismeretterjesztő kampányokat terveznek, amelyet a közösséghez csatlakozó, tehetséges alkotók készítenének el, természetesen a szakma bevonásával.

Az elmúlt másfél év nagy része azzal telt, hogy megtalálják a megfelelő sörfőző partnert. Olyan beszállítót kerestek, aki állandó minőséget tud biztosítani és ki tudja szolgálni az esetleg később megnövekedett mennyiségi igényeket is. Elsősorban magyarokat kutattak fel, de végül az Ikkona sörfőzdével állapodtak meg, amelyet a régió egyik legismertebb sörmestere, Kovács László alapított.

A fiatalok arra számítanak, hogy hazánkban is közkedvelt lesz kezdeményezésük és sikerül a sörpiac egy érzékelhető részét megkaparintaniuk. Cél az, hogy minimum havonta egy szervezetet támogassanak, ami jelenleg 100.000.- forintos alsóhatárral lehetséges. Ezt az összeget jövőre kétszeresére vagy háromszorosára emelnék.

Söreiket jelenleg négy budapesti szórakozóhelyen, illetve kocsmában árusítják néhány hete. De arra alapozva, hogy az induló rendezvényen majdnem az egész készlet elfogyott, jövőre akár saját busszal csinálnák végig a fesztiválszezont is.

Szerző: bb

Forrás:

http://jotekonyser.hu/

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/12/SHARE5.pnghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/12/SHARE5-150x132.pngNews CityÉletmódadakozás,adományok gyűjtése,civil szervezetek,jótékonyság,közösségi média,nagykövet,SHARE,sörJótékonykodni manapság már trendi. Sokakat azonban visszatart, hogy körülményes a megfelelő szervezet kiválasztása, macerával jár a banki átutalás, és olykor nehézkes az ügyintézés is. Három magyar fiatal egészen új perspektívát teremtett a jótékonykodásnak hazánkban: sörözéssel lehet adományozni. Megalkották a SHARE-t, a közösségi sörmárkát, amelynek megvásárlásával civil egyesületeket, alapítványokat lehet támogatni. Az...