A diétákban az a nehéz, hogy be kell őket tartani. Kitartónak lenni pedig korántsem könnyű akkor, amikor a fogyókúra alatt szerveződik egy szülinapi parti vagy a céges vacsora, esetleg egy családi összejövetel. Nagy a csábítás, és nem csupán elhatározás kérdése, hogy miként lehet ellenállni a hívogató falatoknak. A siker titka az önfegyelem.

Érdemes már a fogyókúra megkezdésekor kitűzni a célokat és motiválni magunkat azok elérésében. A motiváció elvesztése miatt érezhetjük gyakran úgy, hogy eredménytelenül szenvedünk. Jön az elkeseredés, majd a feladás. Aztán megjutalmazzuk magunkat egy szelet tortával egy nehéz nap után…

A diéta alatt jellemzően kalóriadús ételeket kívánunk, ez az agyunk „játéka”. Mindig a tiltott dolgok a legédesebbek, a leginkább vonzóak. Ezért még egy szigorú diéta esetén is inkább fogyasszunk el egy kis kocka magas kakaótartalmú csokoládét, minthogy egész nap édesség után sóvárogjunk. Időnként ez is megengedhető, elkerülve a stresszt, amit az édesség nélkülözése okozhat.

A fogyókúra nem lehetetlen, de a motiváció és a kitartás elengedhetetlen hozzá. Összeszedtünk néhány betartható szabályt, hogy könnyebben menjen a diéta. Megnéztük milyen apró kilengések férnek még bele az önsanyargatásba. Ezeket betartva, minden sokkal könnyebb lesz.

A hozzáállás

Ne fogyókúrázzunk, hanem sokkal inkább változtassunk a hozzáállásunkon. Ne a nélkülözésre helyezzük a hangsúlyt, hangoztassuk magunknak azt, hogy egészségesebb életmódra váltottunk.

Amit nem lehet kihagyni: a reggeli

A reggeli a legfontosabb étkezés az összes közül – még akkor is, ha csak pár falat pirítósról, vagy akár csak egy kis adag zabkásáról van szó. A reggeli szükséges ahhoz, hogy az emésztésünk beinduljon, ami pedig a sikeres fogyás kulcsa.

Felfrissülés egy-egy pihenőnapon

Ahogy a sportolóknak, úgy mindenkinek szüksége van arra, hogy időközönként mentálisan és fizikailag is felfrissüljön. Hosszú távú céljaink elérésében segít, ha időközönként lazítunk egy-egy napot. Természetesn úgy, hogy ne romboljuk le az addig elért eredményeket.

Keressünk támogatást

Együtt minden könnyebben megy, még a diéta is. Próbáld a hozzád közeli rokonokat, barátokat beszervezni, hogy segítsenek, ha lankadnál. Már az elején tisztázd a környezeteddel, hogy fogyókúrába kezdesz, hogy ne tedd ki magad az állandó kísértésnek.

Ne gondolkodjunk elérhetetlen célokban

Elveszíthetjük attól is a kitartásunkat, ha elérhetetlen célokat tűzünk ki magunk elé. Nem lehet egy hét alatt 10 kilót fogyni. Se nem reális, se nem egészséges. Az elérhető, teljesíthető cél a lényeg. Különben már azelőtt belebuknák, hogy elkezdtük volna.

A változatos étrend

Nem csak egészséges változatosan étkezni, de színesítheti diétánkat is. Mindennap ugyanazt az ételt enni meglehetősen lehangoló és unalmas, még akkor is, ha amúgy a kedvencünkről van szó. Könnyen vezethet motivációnk elvesztéséhez és a fogyókúra feladásához.

Ne hagyjunk ki étkezést!

Lassítja az anyagcserét egyes étkezések kihagyása, és nagy valószínűséggel a következő alkalommal pótoljuk a kimaradt energia-bevitelt. Így boldogítjuk meg szervezetünket és kezdünk el felesleget raktározni.

Szerző: bb

Forrás:

http://receptneked.hu/

http://wellnesscafe.hu/

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/10/diéta1.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/10/diéta1-150x150.jpgNews CityÉletmóddiéta,egészséges életmód,életmódváltozás,eredményes fogyás,fogyókúra,fogyókura fokozása,kitartásA diétákban az a nehéz, hogy be kell őket tartani. Kitartónak lenni pedig korántsem könnyű akkor, amikor a fogyókúra alatt szerveződik egy szülinapi parti vagy a céges vacsora, esetleg egy családi összejövetel. Nagy a csábítás, és nem csupán elhatározás kérdése, hogy miként lehet ellenállni a hívogató falatoknak. A siker...