Ha tél, akkor megfázás. Influenzás ünnepek, a félretett pulykapénz meg gyógyszerre, orrcseppre és zsebkendőre folyik el tavaszig. Kivéve, ha időben felkészülünk a nyálkás, hideg időszakra, és a szervezet már így várja a náthaszezont.

Amikor megérkezik a hideg, mindenki beburkolózik a kabátjába, és próbálja kívülről megvédeni magát a hideg ellen – ez remek, de mit sem ér, ha a szervezet belső védelme nem készült fel. Érdemes megelőzni a bajt, mert sokkal egyszerűbb, mint később kikúrálni. A nagy kérdés persze az, hogy meleg ruhák ellenére miért betegszünk meg télen, honnan kapjuk meg a légúti fertőzéseket, az influenzát? Hideg időben legyengül az immunrendszer, és a szervezet nehezebben tudja legyőzni a fertőzéseket. A kevesebb napsütéssel kevesebb D-vitamin termelődik, ez szintén hozzájárul az immunrendszer védelmi szintjének csökkenéséhez. Sokszor nyirkos, párás is ez az időszak, természetesen ez is kedvez a baktériumok, vírusok elszaporodásának.

A legjobban étrendünk tudja befolyásolni az immunrendszer állapotát. Ha az emésztőrendszer jól működik, tehát a tápanyagokat eredményesen szállítja keresztül a szervezeten, akkor ezek megfelelően felszívódnak és védelmet adnak. Ehhez elsősorban sok-sok rostra van szükség, a rost feldolgozásához pedig bizonyos bélbaktériumokra.

Ha egészségtelenül táplálkozunk, akkor a nyirokrendszer legyengülhet, tehát a szervezet nem tud megfelelően harcra kelni a fertőzések ellen. A tuti tipp annyi, hogy étkezzünk minél egészségesebben mielőtt beköszönt a tél, hogy az immunrendszer kiemelkedő formában legyen. Ennek alapja a mondás: „Reggelizz úgy, mint egy király”. Ilyenkor már kifejezetten ellenjavalt üres hassal vagy csak egy csésze kávéval elindulni otthonról. Kezdjük például egy tükörtojással a napot; ez nagyjából fedezi a napi D-vitaminszükségletet, ami az immunrendszer hibátlan működésének egyik nélkülözhetetlen eleme. Az is jó választás, ha joghurtot reggelizünk zabpehellyel, hiszen e kettő kombinációja feltölti cinkkel a szervezetet. Fogyaszthatunk például tökmagos müzlit tejjel vagy joghurttal, és a különböző olajos magvak is rengeteg tápanyagot tartalmaznak. A gyümölcssaláta is kiváló választás lehet.

Reggeli után se álljunk le az egészséges ételek fogyasztásával! Esténként vegyünk magunkhoz sok fokhagymát is, mivel hatóanyagai sikeresen veszik fel a harcot a baktériumokkal, a vírusokkal, a gombákkal és az élősködőkkel. A kutatók szerint egy gerezd fokhagyma 100 000 penicillinegység baktériumölő hatásával vetekszik. A gyömbér sem maradhat ki a felsorolásból, vírusölő, köhögéscsillapító és náthaellenes hatásai miatt hatékony fegyver lehet. Készítsünk belőle például fokhagymával kevés vajban sütött rákot, vagy fogyasszuk el tea formájában: a citromos gyömbértea az egyik leghatásosabb energia- és gyógyital.

Ha mégis megfáznánk, érdemes otthon maradni néhány napra. Ha betegen dolgozunk, még több kárt okozunk, és egyre nehezebb lesz kimászni az influenzából.

Szerző: Sarnyai Tibor

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/10/influenza.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/10/influenza-150x150.jpgNews CityEgészségegészségmegőrzés,egészségügy,immunrendszer,influenza szezon,megfázás,tél,természetes gyógymódokHa tél, akkor megfázás. Influenzás ünnepek, a félretett pulykapénz meg gyógyszerre, orrcseppre és zsebkendőre folyik el tavaszig. Kivéve, ha időben felkészülünk a nyálkás, hideg időszakra, és a szervezet már így várja a náthaszezont. Amikor megérkezik a hideg, mindenki beburkolózik a kabátjába, és próbálja kívülről megvédeni magát a hideg ellen – ez remek,...