Novemberben tartják meg a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapját, amelyet az ENSZ közgyűlése 1999. december 17-én jóváhagyott. Az elmúlt években több, sokkoló kampány jelent meg a médiában, ami erre a problémakörre hívja fel a figyelmet.
Az Európai Unióban évente mintegy 13 millió nő válik fizikai erőszak áldozatává. A becslések szerint az európai nők egyötöde-egynegyede szenvedett már el felnőtt korában legalább egyszer fizikai erőszakot, és több mint egytizedüket ért szexuális erőszak.

Magyarországon minden huszadik nő jelen pillanatban is bántalmazott, a felnőtt nők 2 százaléka pedig épp átél egy szexuális erőszakot a párkapcsolatában. Az Európai Unió Alapjogi Ügynöksége (FRA) 2011–2012-ben az egész EU-ra kiterjedő felmérést készített a nők elleni erőszakról, amely alapján hazánkban több mint 35 ezer lányt ért már szexuális erőszak 15 éves kora előtt. Jelenleg több mint kétszázezer magyar nő él olyan párkapcsolatban, amelyben fizikai és/vagy szexuális erőszaknak van kitéve. Magyarországon jelenleg közel kétmillió nő él, aki 75 éves kora előtt valamikor élt súlyos lelki erőszakot használó partnerrel párkapcsolatban, élete során közel 800 ezer nőt ért ezen kívül testi, és közel 300 ezret szexuális erőszak is.

A figyelemre gyógyuló sebek
A számok tükrében nem meglepő, hogy a különböző nemzetközi szervezetek egyre ütősebb kampányokat alkotnak a családon belüli erőszak, a nők bántalmazása ellen. Még tavaly egy angol cég alkotta meg minden idők legütősebb kampányát ebben a témában.
A reklám 2015. március 5-én debütált Canary Wharfban, Kelet-London egyik kiterjedt bevásárló- és üzleti negyedében. A kampányt a nemzetközi nőnapra időzítették, azonban már a tervezési fázisban megnyerte az Art of Outdoor versenyen a legjobb interaktív hirdetésért járó díjat.
Az interaktív hirdetést a Women’s Aid megrendelésére a WCRS ügynökség készítette, a lényege pedig, hogy minél több ember néz rá a plakáton szereplő női áldozatokra, annál gyorsabban gyógyulnak be a zúzódások és sebek. A plakáton egy jól láthatóan megvert, kék-lila foltokkal és véraláfutásokkal teli nő látható, aki arra vár, hogy észrevegyék. A reklámhoz arcfelismerő szoftvert használt a cég, amely érzékeli, hogy a járókelők közül hányan pillantanak rá a hirdetésre. A kampány üzenete az, hogy minél többen és többet kommunikálunk a családon belüli erőszakról, minél kevesebben hunyunk szemet felette, annál gyorsabban javulhat a helyzet.
“If you can see it, you can change it”, azaz megváltoztathatod, ha látod – üzeni a kampány szlogenje mindenkinek. A hirdetés videóját itt tekintheti meg.

#Mennyitérsz
Idén tavasszal kétnapos kiállítás nyílt Mennyit érsz? címmel a fővárosban. A tárlat célja volt, hogy sokkoló formában mutassa be, miként válhatnak a jóhiszemű lányok is prostituálttá. Interaktív szobákban valósághű kép- és hanganyagok segítették annak a rendszernek megértését a látogatók számára, amely tömegesen darálja be áldozatait és teszi őket drog-, alkohol- és/vagy gyógyszerfüggőkké. A kiállítást októberben megismétlik.

Szerző:bb
Forrás: http://nokjoga.hu/sites/default/files/filefield/nane-fra-nepesseg-enyubs-final-2014-w-w-2015jun19.pdf

HOME2

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/09/nokellenieroszak4.pnghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/09/nokellenieroszak4-150x150.pngNews CityÉletmódbántalmazás,családon belüli erőszak,lelki bántalmazás,nők,nők elleni erőszak,szexuális bántalmazás,testi bántalmazás,Women's AidNovemberben tartják meg a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapját, amelyet az ENSZ közgyűlése 1999. december 17-én jóváhagyott. Az elmúlt években több, sokkoló kampány jelent meg a médiában, ami erre a problémakörre hívja fel a figyelmet. Az Európai Unióban évente mintegy 13 millió nő válik fizikai erőszak áldozatává. A becslések szerint...