Videós életrajzkészítő alkalmazást vet be a Facebook a tinédzserek elérésére. A tizenévesek közösségét lassan elveszítő cégnek egyre sürgősebb, hogy visszahódítsa a tiniket, ehhez most egy alig 19 éves fejlesztőt hívott segítségül.

Videós mobilappot indít a Facebook Lifestage néven – kifejezetten tinédzsereknek. A megszokott alkalmazásokkal ellentétben, ahol a fejlesztők inkább a minimum életkort szabják meg, a Lifestage-nél az életkor maximuma a lényeges. Az iOS-re készült alkalmazás 21 éveseknek vagy fiatalabbaknak szól, az ennél idősebbek csak a saját profiljukat láthatják a regisztráció után.

A Lifestage-t főleg az iskolásoknak szánják, hogy jobban megismerhessék osztálytársaikat – ahogyan Mark Zuckerberg is gondolkodott annak idején a Facebookról egyetemi környezetben. Az alkalmazás a felhasználó iskolatársait, illetve a közelében élőket automatikusan felajánlja ismerősökként, miután az adott diák a regisztráció során megadta, melyik intézményben tanul.

A projektötlet egy 19 éves termékmenedzser, Michael Sayman nevéhez kötődik, aki második osztályos volt a Facebook elindulásakor. Sayman 13 évesen kezdett el programozást tanulni, miután pedig közzétette saját fotórejtvény-appját, Zuckerberg is felfigyelt rá. A fiatal fejlesztő a Facebook stábjában a közösségi oldal kezdeteit és az azóta eltelt időszakot vizsgálta, hogy kigondoljon egy a mai fiatalok számára működőképes alkalmazást, amely 2016-ban is megállja a helyét – az eredeti Facebookkal ellentétben.

A Lifestage app segítségével a tinédzserek saját életrajzot készíthetnek videókból: az alkalmazás különböző témakörökben kérdéseket tesz fel (mit kedvel az adott felhasználó, ki a legjobb barátja vagy épp hogyan vág szomorú arcot), ezek közül minél többre érkezik videós válasz, annál több új kérdést tesz fel neki az alkalmazás. A változásokat emojikkal oldják meg a fejlesztők, például napszemüveges figurát kap az a felhasználó, aki nemrég frissítette a profilját.

Sayman saját bevallása szerint nem akart még egy üzenetküldő appot fejleszteni, mert már így is rengeteg van belőlük, ezért a Lifestage felületén nem lehet üzeneteket váltani egymással. Helyette az app felsorolja a felhasználó különböző elérhetőségeit, köztük például Snapchatet is, amelynek a Lifestage a vetélytársa szeretne lenni a fiatalok eléréséért folytatott harcban.

A Facebook korábban nem aratott sikert az önálló alkalmazásokkal, mára a Poke, a Slingshot, a Paper és a Notify is lehúzta a rolót. Eddig a Lifestage appra sem érkeztek túl pozitív visszajelzések, a felhasználók kritizálják a bonyolult használatot, a helymeghatározás pontosságát és olyan is van, aki egyszerűen nem akar ennyi adatot megadni magáról. De kritikák ide vagy oda, a videós mobilappok térhódítása nyilván feltartóztathatatlan – a fiatal fejlesztők bevonása pedig kifejezetten ígéretes irányvonal, ha egy cég az ugyancsak fiatal közönséget akarja elérni.

Szerző: Sarnyai Tibor

 

 

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/08/0307snapchatfacebook.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/08/0307snapchatfacebook-150x150.jpgNews CityÉletmódapplikáció,facebook,közösségi média,Lifestage,snapchat,social mediaVideós életrajzkészítő alkalmazást vet be a Facebook a tinédzserek elérésére. A tizenévesek közösségét lassan elveszítő cégnek egyre sürgősebb, hogy visszahódítsa a tiniket, ehhez most egy alig 19 éves fejlesztőt hívott segítségül. Videós mobilappot indít a Facebook Lifestage néven – kifejezetten tinédzsereknek. A megszokott alkalmazásokkal ellentétben, ahol a fejlesztők inkább a...