Beszélni nehéz, az írás a múltté – nemhiába hódít a 2000 környékén születettek körében a Snapchat. A szolgáltatás snap-eken – magyarul pillanatfelvétel, de csattanás, pattanás is – keresztül tudósít a felhasználó aktuális helyzetéről, állapotáról.

A Snapchat egyik különlegessége, hogy csak fotót és videót lehet rajta küldeni, a másik pedig az, hogy az elküldött képeket és videókat a csevegőpartner legfeljebb tíz másodpercig találja meg, utána törlődnek a szerverekről. Ezzel jelentősen eltér az azonnali üzenetküldő szolgáltatásoktól, hangsúlya inkább a közösségi médiafelületek irányába esik. A millennium körül születettek azonban már nem bíznak a Facebookban, mert azt a szüleik is olvassák, nem szeretik a Twittert, mert folyamukban megőrzi, amit mondtak. Nekik a Snapchat lett az az applikáció, amely úgy váltja ki a személyes kommunikációt, hogy mégis hatékonyan tudja közvetíteni a pillanatnyi állapotukat.

A szolgáltatást három stanfordi egyetemista alapította, 2012-es indulásakor a befektetők közel félmilliárd dollárnyi bizalmat szavaztak neki, noha az első reklám csak két év múlva érkezett meg rá. Ekkor viszont már neves filmstúdiók és gyorsétterem-láncok versengtek azért, hogy az ő hirdetésük kerüljön fel az applikáció Story részére – ezek a történetek abban térnek el a snapoktól, hogy akár 24 óráig is olvashatóak a nyitóképernyőn. Természetesen a felhasználók hamar rájöttek arra is, hogy képernyőkép-készítéssel meg tudják őrizni a snap-eket az utókornak, ennek ellenére az eltűnő fényképeket közvetítő szolgáltatás iránti bizalom nem csappant meg. A Snapchat egyébként jelzi a feladónak, ha fotójáról a másik fél felvételt készített.

A szolgáltatás a kezdeti lassú növekedés után az utóbbi időben lett egyre népszerűbb. A Snapchaten tavaly már megháromszorozódott a videómegosztások száma: a felhasználók összesen hatmilliárd videót küldtek át naponta egymásnak. A közösségi médiában ilyen extrém növekedési eredményeket korábban csak a Facebook tudott felmutatni. Különbség persze, hogy a Snapchat csak okostelefonokon elérhető, és ma még jóval kevesebb felhasználója van, mint a Facebooknak.

A videó szintén az utóbbi időben vált az egyik legnépszerűbb formátummá a közösségi médiában. A Twitter és a Facebook is igyekszik felszállni erre a vonatra. Hiszen ma már minden készülékkel lehet mozgóképet felvenni, és néha valóban könnyebb így elmesélni egy történetet vagy megjeleníteni egy helyzetet, mint akkurátusan szavakkal leírni. És persze ez az a terület, ahol a marketingesek igazán otthon érzik magukat, hiszen évtizedek óta adnak át rövid és ütős üzeneteket ilyen módon. Az pedig nem is kérdés, hogy reklámfilmekkel hatékonyabban érhetik el a közönséget, mint statikus képekkel vagy szövegekkel.

Szerző: Sarnyai Tibor

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/07/snapchat-headphones.pnghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/07/snapchat-headphones-150x150.pngNews CitySzínesfacebook,közösségi média,pillanat felvételek,snapchat,twitter,üzenetküldő szolgáltatás,videó felvételekBeszélni nehéz, az írás a múltté – nemhiába hódít a 2000 környékén születettek körében a Snapchat. A szolgáltatás snap-eken – magyarul pillanatfelvétel, de csattanás, pattanás is – keresztül tudósít a felhasználó aktuális helyzetéről, állapotáról. A Snapchat egyik különlegessége, hogy csak fotót és videót lehet rajta küldeni, a másik pedig az,...