„Hallgasd a tenger morajlását, lélegezz, meditálj…” Nos, ha eddig nem voltam, most ezektől a szavaktól végkép stresszes lettem. Azok, akik a hétköznapokban is magasan tartják adrenalinszintjüket – mint ahogyan én is -, képtelenek leállni, 5 percet meditálni, törökülésben mélyeket lélegezni, vagy jógázni. Hál’ Istennek a brit tudósok most sem henyéltnek és számos alternatívát állítottak fel a fáradt gőz levezetésére.

Ha a munkahelyeden nem néznék jó szemmel, hogy az iroda közepén táncra perdülsz, vagy ugrálsz, ha nincs fénymásolóhelyiség vagy cardio szoba – de még egy boxzsák sem, ahol, vagy amin levezethetnéd a feszültséget, akkor itt az ideje, hogy a vezetőségnek javaslatot tégy. Addig is néhány módszer a stressz levezetésére:

Járjon a szád!

A névtelen brit tudós társaság a ritmikus mozgás egyikeként a rágózás előnyeire hívja fel a figyelmet, miszerint az csökkenti a szorongást és enyhíti a stresszt, mivel az egyenletes, ütemes mozgás – jelen esetben a rágás – folyamatosan pumpálja a vért az agyba, így kiegyensúlyozottabbá téve a vérkeringést, mely az idegeinkre is megnyugtatólag hat. Továbbá – szerintük – a rágó íze és illata is segít az ellazulásban.

„Egy szippantás a jóból”

Mint ahogy Charlie, mi sem arra gondoltunk… De vannak bizonyos illatok, mint a levendula melynek illóanyaga nyugtatja a szervezetet, sőt, ezen túl fájdalomcsillapító hatása is van. Tehát ha nem tehetjük meg, hogy ebédünket egy levendulamezőn fogyasszuk el, akkor legalább egy cseréppel tartsunk bent az irodánkban és ne lepődjünk meg, ha a kollégák folyton körülöttünk nyüzsögnek majd, mondván, megnyugtatja őket a társaságunk.

stresszoldás 2

Mikor senki sem lát

Kimondottan bezárkózva, kukkolóktól és kíváncsi fülektől távol hajtsuk végre a következő, levezető gyakorlatot: beszélgessünk magunkkal! Higgyük el, amennyire fura, annyira hasznos is. Ha észrevesszük, hogy a feszültség kezd eluralkodni rajtunk, hangosan kérdezzünk rá: „Mitől lettem ideges/stresszes?” Gondoljuk végig a választ és fogalmazzuk meg, majd végül mondjuk ki. Miután tudatosodott a probléma oka, illetve felismertük azt, engedjük el és dobjuk ki egy közeli szemetes kukába. …és persze figyeljünk, hogy továbbra se legyen tanúja a rituálénknak, mert nem használ az állapotunknak, ha még a beszámíthatóságunkat is megkérdőjelezik.

Jó a cucc!

Indulj korábban és sétálj be a munkahelyedre. Hagyd otthon a kocsit és gyalog menj boltba, vagy amerre csak a lábad visz, a lényeg, hogy ha már menni kell, ne utazz, hanem mozogj…és ami a legfontosabb, mosolyogj mindenkire, aki szembe jön. Egy két viszonzott mosoly után már nem is kell erőltetned a jókedvet. Bár biztos lesznek olyanok is, akik megkérnek, hogy áruld el, milyen cuccon élsz. Nekik add tovább a titkot.

Kellemest a hasznossal

Ha már az elején a ritmikus cselekményekről esett szó, minden stresszben élő embertársamnak üzenem (a brit tudósok után szabadon), kötelező a munka utáni feszültséglevezető szex. Felejtsük el a zuhanyt, és az előjátékot, ne várassuk meg a partnerünket, mert azzal csak fokozzuk a feszültséget és ágy gyanánt érjük be az előszoba padlóval.

Persze, akit megnyugtat a jóga, vagy a meditáció, és van alkalma rá, hát hajrá! A cél, hogy mi magunk boldogok és feszültségtől mentesek legyünk, így másnak sem okozunk stresszes pillanatokat. És ne felejtsük el: így, vagy úgy, de vigyünk ritmust az életünkbe!

Szerző: phm

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/07/6359513339247122931802220484_happypeople.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/07/6359513339247122931802220484_happypeople-150x150.jpgNews CityEgészségboldogság,egészséges lélek,jóga,lelkibéke,meditáció,nyugodt élet,stresszoldás„Hallgasd a tenger morajlását, lélegezz, meditálj…” Nos, ha eddig nem voltam, most ezektől a szavaktól végkép stresszes lettem. Azok, akik a hétköznapokban is magasan tartják adrenalinszintjüket - mint ahogyan én is -, képtelenek leállni, 5 percet meditálni, törökülésben mélyeket lélegezni, vagy jógázni. Hál’ Istennek a brit tudósok most sem...