Mindig a fény az oka mindennek. Ennek is. Leginkább. Meg persze a lemerült szervezet.

Ha tapasztaltad már, milyen igazán kifacsartnak lenni, amikor az első szikrázó napsütés sugarai csiklandozzák a talpadat… akkor tudod miről van szó. Ha megfogadod az alábbi tanácsokat, jövőre már biztosan nem kell armageddonként megéljed a tavasz beköszöntét!

Honnan tudod, hogy megdöntött a tavaszi fáradtság?

tavaszifaradtsag1Amikor azt érzed, hogy minden erőd, igyekezeted ellenére bágyadt, aluszékony és ingerlékeny vagy. Amikor szinte indokolatlanul sokat fáj a fejed és szédülsz…akkor bizony beköszöntött Mr. Tavasz és viharos sebességgel felborította a hormonháztartásod. Fontos tudnod, hogy nem vagy beteg, csak a szervezeted így reagál az átállásra. Az időjárás szokásos változásai ugyanis erősen hatással vannak az energia tartalékainkra.

 

 

Depresszió és alvászavarok

Mivel télen szervezetünk szépen lassan kiüríti a tartalékokat, a jobb idő beköszöntével egyfajta hiánybetegségként szembesülünk a tavaszi fáradtsággal. Nem bonyolult dologról van szó: mások a szokásaink és igényeink télen és mások a jobb idő beköszönttével. Miután a tavaszi időjárás a bolondját járatja velünk, minden, ami bennünk zajlik szintén szeszélyessé válik. Ha kicsit mázlink van és nem vagyunk annyira front érzékenyek, akkor kevésbé befolyásolja fizikai állapotunkat a tavaszi ébredés. A testünkben zajló változások hatással vannak a hangulatunkra is. Könnyen depressziós, mélabús lesz a közérzetünk, mert megváltozik a melatonin (alvási hormon) és a szerotonin (boldogsághormon) termelődése szervezetünkben. Mivel a fény fokozza ezeknek a hormonoknak a termelődését, egyfajta szint ingadozás jön létre, ami egyenes úton garantálja, hogy igazán fárasztó legyen az átállás boldog-boldogtalannak.

Megelőzés és/vagy átvészelés

Attól függően hogy mikor kapunk észbe, érdemes az alábbi jótanácsokat megfogadni a saját újjászületésünk érdekében:

  • Méregtelenítés minden szinten! Adjunk lehetőséget és hagyjunk időt a testünknek arra, hogy a téli nehéz táplálkozásunk után fellélegezhessen. Fogyasszunk több gyümölcsöt, keresssünk hozzánk passzoló megelőző, karbantartó diétákat. Nem a sanyargatás a lényeg, hanem, hogy a személyiségünkhöz illő módszerrel, gyakorlattal átmenetet képezzünk! Ha nem bírjuk a hetekig tartó léböjt kúrát, akkor iktassunk be 2, maximum 3 napos energetizáló diétákat.
  • A szokásosnál is több folyadékot fogyasszunk! Az eredményes méregtelenítéshez ez az út! Ha már ezt betartjuk, félig nyertünk! Ami különösen ajánlott: gyógynövényes teák, természetes gyümölcs és zöldséglevek és víz-víz-víz minden mennyiségben!
  • Mozogjunk a szabadban! Nem kell holnap lefutni a maratoni távot, hanem elég elkezdeni könnyű sétákkal, fokozatosan emelve a tétet és az adagot az intenzívebb sportformákig. A hangsúly azon van, hogy kimozduljunk és bármit (akár azt is) a levegőn végezzük el. J
  • Együnk ésszel! Változtassunk az étrendünkön! Elő a zöldséggel, gyümölccsel és amellett, hogy könnyítjük a szervezetünk átállását, még lehet, hogy fogyni is fogunk. Úgyhogy ez egy igazi 2in1.
  • A mesterséges vitaminpótlás nem bűn! Mivel tél után könnyen kialakulhat vitamin és ásványi só hiány a szervezetünkben, lassabban, nehézkesebben lépjük át saját határainkat. Az energiaszint növeléséhez szükséges, hogy megadjuk a megfelelő mennyiségű tápanyagokat magunknak, vagy ennek hiányában célzottan étrendkiegészítőkkel erősítsünk rá saját testi erőnlétünkre.
  • Aludjunk pont eleget! Se kevesebbet, se többet! Ha kerüljük a stresszt (már, ha lehet ilyet) és kevesebb koffeint, alkoholt fogyasztunk, akkor a balance előbb – utóbb beáll.
  • Foglalkozzunk a lelkünkkel! Ebben az időszakban, a folyamatos változás nagy nyomás alatt tartja a lelkünket is. Érdemes számolni vele, hogy érző emberek vagyunk, egy rakás, többnyire jól működő hormonnal, ami még képes felrakni a pontot az „i”-re akkor is, amikor azt egyáltalán nem terveztük be…

tavaszifaradtsag3

Ha minden pontot betartunk, az már szinte életmódváltás, igazi újjászületés. Ha időben kezdjük, akkor megelőzzük a tavaszi fáradtságot és esélyt sem hagyunk neki, hogy kis letargikus hangyává zsugorítson össze minket, aki naphosszat csak henyél nyitott szemmel a vackában.

 

Szerző: Kovács Eni

http://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/04/tavaszi-faradtsag_img.jpghttp://citynews.hu/wp-content/uploads/2016/04/tavaszi-faradtsag_img-150x150.jpgNews CityEgészségalvászavar,depresszió,egészség,mozgás,sport,tavasz,tavaszi fáradtság,tünetek,vitaminokMindig a fény az oka mindennek. Ennek is. Leginkább. Meg persze a lemerült szervezet. Ha tapasztaltad már, milyen igazán kifacsartnak lenni, amikor az első szikrázó napsütés sugarai csiklandozzák a talpadat… akkor tudod miről van szó. Ha megfogadod az alábbi tanácsokat, jövőre már biztosan nem kell armageddonként megéljed a tavasz beköszöntét! Honnan...